Anna Pikura

Anna Pikura planuje rozwój sieci salonów firmowych i Klinik Odnowy Kolagenowej na Bliskim Wschodzie.

Sztandarową marką firmy AP Ltd. jest Anna Pikura, która zadebiutowała w 2010 roku na światowych targach kosmetycznych w Bolonii. Obejmuje ona naturalne preparaty kolagenu aktywnego biologicznie, biokremy roślinne, profesjonalny sprzęt kosmetyczny oraz sieć luksusowych salonów i Klinik Odnowy Kolagenowej.

Pod marką Anna Pikura działa sześć salonów firmowych (trzy placówki własne i trzy franczyzowe), a przy pięciu funkcjonują Kliniki Odnowy Kolagenowej.

– Obecnie skupiamy się na rozwoju sieci franczyzowej, zarówno w Europie, jak i na Bliskim Wschodzie, gdzie obserwujemy dynamicznie rozwijający się rynek – mówi Anna Pikura, twórczyni marki sygnowanej jej nazwiskiem i prezes firmy AP Ltd. – Intensywnie poszerzamy i udoskonalamy ofertę naszych Klinik Odnowy Kolagenowej. Kilka miesięcy temu wprowadziliśmy na rynek nowe profesjonalne urządzenie do odmładzania i regeneracji skóry, które daje efekty porównywalne z medycyną estetyczną, jednak nie powoduje żadnych efektów ubocznych ani dyskomfortu.

Ekspansja zagraniczna to jeden z kierunków działalności AP Ltd. Firma stawia również na intensywny rozwój w Polsce.

– Aktualnie zainteresowani jesteśmy pozyskiwaniem lokalizacji w prestiżowych centrach handlowych i przy głównych ulicach większych miast, m.in.: Warszawy, Łodzi, Katowic, Poznania, Gdańska i Krakowa – wymienia Anna Pikura.

Minimalna powierzchnia salonu waha się od 20 do 30 m2; Kliniki – co najmniej 50 m2. Średnia inwestycja w salon wynosi około 30 tys. zł (w zależności od stanu technicznego lokalu). Na uruchomienie Kliniki Odnowy Kolagenowej franczyzobiorca musi przeznaczyć 70-100 tys. zł, w zależności od tego, w jaki sprzęt będzie ona wyposażona. Franczyzobiorca otrzymuje projekt wystroju, meble i oznakowanie punktu oraz urządzenia do wykonywania zabiegów.

Opłata miesięczna w przypadku obu form współpracy wynosi 16 proc. obrotu netto, firma nie pobiera opłaty marketingowej.

Drogerie A’propos

Franczyzobiorcy A’propos mogą otworzyć drogerię w kilku formatach. Franczyzodawca przygotował ofertę również dla właścicieli aptek.

Właścicielem sieci drogerii Apropos jest Grupa Kapitałowa Interchem, która zarządza również sieciami Drogerii Aster i Drogerii Natura. Pierwsze umowy franczyzowe w ramach sieci Apropos zostały podpisane w grudniu 2011 roku, na koniec lipca 2012 sieć liczyła 121 punktów franczyzowych.

– Do końca tego roku chcemy mieć 180 placówek – deklaruje Paweł Drewnowski, dyrektor sieci franczyzowej Apropos. – Oczekujemy, że spory wpływ na liczbę drogerii będzie miał nasz nowy format -Apropos Med. & Beauty. Do końca 2012 roku zamierzamy rozpocząć współpracę ^^^ft^^H z pierwszymi pięcioma franczyzobiorcami, którzy będą testować tę formę współpracy. Nowy format jest adresowany do osób prowadzących lub zakładających apteki, które chcą poszerzyć swoją ofertę o kosmetyki.

Oprócz formatu Med. & Beauty, Apropos oferuje franczyzobiorcom trzy modele współpracy: Drugstore, Beauty Shop i Home and Beauty. Pierwsze dwa modele współpracy zakładają całkowitą zmianę wyglądu sklepu i zaaranżowanie go zgodnie z wymogami sieci. Zasadniczą różnicą jest dobór wiodącego asortymentu. W przypadku Beauty Shop kluczową rolę odgrywają kosmetyki kolorowe i zapachy, podczas gdy Drugstore oferuje szeroki wachlarz chemii gospodarstwa domowego, artykułów higienicznych i kosmetycznych.

Model Home and Beauty umożliwia wprowadzenie produktów drogeryjnych pod szyldem Apropos do sklepów samoobsługowych, bez konieczności zmiany całej powierzchni handlowej. Format ten wymaga jedynie wydzielenia powierzchni w sklepie (tzw. storę in storę, czyli sklep w sklepie).

Drogerie Apropos mają od 60 do 200 m2. Najczęściej do sieci przyłączają się właściciele już istniejących sklepów, chociaż możliwe jest również uruchomienie drogerii od podstaw. W tym drugim przypadku łączna inwestycja franczyzobiorcy w lokal wyniesie 1-1,4 tys. zł/m! powierzchni. W ramach umowy biorca potrzeba 7-8 tys. zł i lokalu o powierzchni handlowej od ok. 5 m\ Znalezieniem odpowiedniego lokalu zajmuje się franczyzobiorca. Lanwar Cosmetics zapewnia swoim partnerom cykl szkoleń oraz wsparcie regionalnego opiekuna sprzedaży. Inwestycja zwraca się w okresie od 2 do 6 miesięcy.

Flormar

Franczyzobiorcy Flormar mogą wynająć od firmy gotowy i w pełni zatowarowany punkt w centrum handlowym.

Perfumy, lakiery do paznokci i inne kolorowe kosmetyki marki Flormar można kupić na 15 stoiskach w całej Polsce. Do końca września sieć powiększy się o trzy kolejne punkty, a do końca roku pod logo Flormar powinno działać 20 placówek.

Aby otworzyć własne stoisko z kosmetykami Flormar, wystarczy 25 tys. zł, bowiem za taką kwotę można wynająć od firmy gotowy i w pełni zatowarowany punkt w centrum handlowym.

– Postanowiliśmy pomóc naszym franczyzobiorcom na początku ich biznesowej drogi, dlatego kupiliśmy stoiska firmowe, które mogą od nas wynająć. Dzięki temu sieć powiększyła się o kolejne punkty, a franczyzobiorcy mogą na początek zainwestować mniej – mówi Rafał Trzebiatowski, właściciel sieci. – Aby jeszcze bardziej ułatwić komunikację pomiędzy naszymi punktami, wdrożyliśmy nowy system informatyczny.

Franczyzobiorca może również kupić stoisko, wówczas na zakup mebli ekspozycyjnych trzeba przeznaczyć od 20 tys. zł do 40 tys. zł. Wartość tej inwestycji zależy od tego, czy meble są nowe, czy też używane.

Flormar działa w miastach liczących powyżej 120 tys. mieszkańców, gdzie bezrobocie sięga mniej niż 10 proc. Punkty otwierane są wyłącznie w galeriach handlowych, których przepustowość jest na poziomie 450 tys. osób miesięcznie. Franczyzobiorca przechodzi szkolenia sprzedażowe i produktowe, może również liczyć na pomoc w pisaniu biznesplanu, negocjacjach z galerią handlową, montażu stoiska oraz rekrutacji pracowników.

W Polsce marka Flormar pojawiła się w listopadzie 2009 roku, ale na świecie firma istnieje od lat 70. XX wieku. W 2008 roku firma rozpoczęła sprzedaż z własnych stoisk, dziś w 30 krajach świata działa 320 takich punktów.

Komentarze
  • Kto najczęściej kupuje świece ozdobne?

    Interesuje Cię ta właśnie sprawa? Kto zatem najczęściej decyduje się na te elementy dekora…
  • Księgi rachunkowe a KPiR

    Osoby zaczynające swoją przygodę z biznesem często zastanawiają się jaką formę opodatkowan…
  • HDPE kontra PET

    PET i HDPE to dwa najpopularniejsze wybory w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i chemiczn…
Załaduj więcej podobnych artykułów
  • Kto najczęściej kupuje świece ozdobne?

    Interesuje Cię ta właśnie sprawa? Kto zatem najczęściej decyduje się na te elementy dekora…
  • Księgi rachunkowe a KPiR

    Osoby zaczynające swoją przygodę z biznesem często zastanawiają się jaką formę opodatkowan…
  • HDPE kontra PET

    PET i HDPE to dwa najpopularniejsze wybory w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i chemiczn…
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Praca

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Kto najczęściej kupuje świece ozdobne?

Interesuje Cię ta właśnie sprawa? Kto zatem najczęściej decyduje się na te elementy dekora…