Audi ze słabszymi czujnikami

Systemy asystenckie w Audi z zasady bardzo przypominają te z Mercedesa, ale w szczegółach kryje się kilka istotnych różnic. Audi „patrzy” do przodu tylko za pomocą optyki (nie ma lasera itp.). Nie może więc analizować ruchu poprzecznego i stojące przeszkody rozpoznaje odczuwalnie później niż Mercedes.

Wyświetlacze w A5 są mniejsze niż w E-Klasie, ale naszym zdaniem są lepiej zaprojektowane: logikę budowy menu dostrzega się bardzo szybko, a polecenia wydawane pismem odręcznym funkcjonują nieomal doskonale, gdyż aktywują się zawsze wtedy, kiedy trzeba wpisać tekst albo liczby.

Również Audi ma asystenta jazdy w korku, który był w stanie całkiem samodzielnie kierować pojazdem w ruchu stop&go. Asystent utrzymywania pasa ruchu reaguje precyzyjnie, ale zdarza mu się tracić orientację, nawet jeśli droga jest prosta, a oznaczenia jednoznaczne. Wielkim minusem okazuje się kiepskie rozpoznawanie rąk na kierownicy: nie ma do tego oddzielnych czujników i na długich prostych odcinkach autostradowych co rusz pojawia się napomnienie, aby położyć ręce na kierownicy. Żeby uniknąć tych upomnień, kierowca musi kierować tam, gdzie wcale nie jest to konieczne, albo poirytowany wyłączyć asystenta utrzymywania pasa ruchu. Imponujące natomiast jest, jak dobrze tempomat dostosowuje prędkość – nie tylko do ograniczeń, ale też zakrętów, pasów zjazdowych etc., wykorzystując do tego dane z nawigacji oraz rozpoznawanie znaków. Ale nawet tempomat A5 nie jest całkowicie bezbłędny i np. na węźle autostrado-wym potrafi bez powodu zredukować szybkość do 80. Zdarzało się. że A5 czasem nas przerażał, kiedy np. podczas skrętu z drogi z limitem prędkości 30 km/h w strefę zamieszkania przez chwilę przyspieszał, bo stosowny znak pojawiał się dopiero o kilka metrów dalej. Oba samochody w teście miały problemy z iPhoneem 7: podłączony przez kabel w Audi wyświetlał czarny ekran zamiast spodziewanego interfejsu CarPlay. AComand Onlinew Mercedesie z iPhoneem całkowicie się zawieszał.

Podsumowanie: oba samochody są imponujące pod względem technologicznym i bardzo drogie – Mercedes może się pochwalić bardziej rozbudowaną sensoryką, a Audi lepszą sterownością.

Komentarze
  • Parkowanie samochodem

    Kiedy parkowanie będzie przyjemne cz.1

    Audi i Daimler za sprawą swoich najnowszych modeli A5 i E-Klasa roszczą sobie prawa do pie…
  • Parkowanie samochodem

    Kiedy parkowanie będzie przyjemne cz.2

    W sposób bardziej przekonujący Mercedes opracował asystenckie systemy bezpieczeństwa i prz…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Czas wolny

Jeden komentarz

  1. […] 1 minutę temu Kiedy parkowanie będzie przyjemne cz.3 […]

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Profile stalowe: Wytrzymałe rozwiązanie dla różnych branż

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się fascynującemu tematowi profili stalowych i ich szero…