Warto zwrócić uwagę na to, co ostatnio można zaobserwować na Facebooku prowadząc kampanie reklamowe w modelu CPC. Otóż w przypadkach niektórych usług, głównie usług drobnych, skierowanych do szerokiego grona odbiorców, a zwłaszcza do kobiet (makijaż, kosmetyki, fryzjerstwo, odnowa biologiczna, salony piękności i salony fryzjerskie) i kierowanych na rynki lokalne stawki CPC za klikniecie w przeliczeniu na PLN w przypadku reklam Facebook Ads są niższe niż analogiczne dla Google AdWords. W takim wypadku warto przemyśleć rozłożenie budżetu na Pozycjonowanie Bydgoszcz i samego Facebooka.
Oczywiście można powiedzieć, że Facebook Ads bliższe jest Sieci Reklamowej Google (kierowanie kontekstowe, a nie na wyszukiwanie), ale dzięki większym i bardziej precyzyjnym możliwościom doboru grupy docelowej odbiorców ja umieszczam je gdzieś pośrodku.
Dlaczego tak się dzieje? Reklama na Facebooku jest obrazkowo – tekstowa. Pozwala na zamieszczenie atrakcyjnej przyciągającej oko grafiki, a jednocześnie na zamieszczenie dość obszernego tekstu reklamowego. Dodając do tego precyzyjny dobór grupy docelowej – już sama skuteczność reklamy jest wysoka.
Tymczasem w Google AdWords mamy „problem” Rewolucji Internetowej i masowej dystrybucji przez Google kuponów rabatowych. Akcja ta wiąże się z masowym napływem nowych reklamodawców, często nieumiejętnie prowadzących kampanie AdWords. A co za tym idzie – windowanie stawek CPC stało się zauważalne.
Tymczasem na Facebooku brak fali nowych reklamodawców. A więc i koszt niższy.
Ciekawe jak będzie się to kształtować w przyszłości – nie ma żadnej gwarancji, że za tydzień/miesiąc/pół roku to się nie zmieni.
Dlaczego są błędne wyniki w rankingu Google? – Info portal
31 października 2018 w 14:52
[…] Niestety mogą zdarzyć się chwile, kiedy Google faworyzuje inną stronę w Twojej witrynie. http://willowdesign.pl/czy-mapa-strony-przyspiesza-jej-indeksacje/ Strona z mniejszym autorytetem, ale bardziej wyczerpującą odpowiedzią na zapytanie. https://podlogidrewnianesklep.pl/reklamy-na-facebook-vs-reklamy-adwords/ […]